
To create a movement
- you have to be moved
indhold
3 sessions à 1,5 time inkl. 60 min dokumentarfilm og 30 min debrief:
-
Hvor slemt kan det blive?
Handler om at se klodens tilstand i øjnene og forstå konsekvenserne, hvis vi ikke handler. Hvilken betydning har det for os hver især og for de mennesker, vi holder af.
-
Er der håb?
Handler om at forstå, hvordan vi som menneskelighed har bragt os selv i denne situation, og hvad der skal til for at komme ud af den.
-
Hvad kan jeg gøre?
Handler om at identificere hvordan vi hver især kan deltage i vores tid mest afgørende eventyr og hvordan det kan berige vores liv med mening, energi og fællesskab - og ikke mindst hvordan vi kommer igang.

THOMAS MADSEN-MYGDAL
IT-IVÆRKSÆTTER OG STIFTER AF KLUB
”Sikkert lidt ligesom dig, mente jeg, at jeg havde styr på klima/bæredygtighed. Men da jeg fik mulighed for at prøve The Week, må jeg indrømme at skepsissen blev gjort til skamme. At gå processen igennem sammen i en gruppe påvirkede mig og gav mig ny energi til at lave forandringer som individ og i mit professionelle virke."
mobilisering til bæredygtighed
Kom ud "klima-skabet" og bliv reelt mobiliseret til en bæredygtig forandring
– sammen med andre
ViaDesign tilbyder nu et helt nyt koncept til mobilisering mod bæredygtighed forandring. Konceptet hedder The Week og er baseret på indsigter fra nyeste samfundsvidenskab og hvordan sociale bevægelser opstår og får succes.
The Week har som prototype været afprøvet et hav af gange i meget forskellige kontekster verden over - fra små lokale grupper af venner og familie til store organisationer.
Vi har allerede faciliteret grupper fra 8 til 25 gennem forløbet og deltagerne siger, at det har har været en dybt transformerende oplevelse, der har ledt til en markant ændring mod bæredygtighed i deres mindset og adfærd.
Konceptet går ud på at man som gruppe gennemfører man 3 episoder af en omhyggeligt gennemarbejdet dokumentar, der fører deltagerne igennem en transformerende, følelsesmæssig rejse sammen i løbet af en uge (deraf navnet The Week).
Efter hver episode engagerer gruppen sig i samtaler, der fører til begyndende ændringer i normer både individuelt og i gruppen og som endeligt resulterer i hver deltagers bud på konkrete klima-handlinger på forskellige niveauer.
Konceptet er udviklet af manden bag Reinventing Organizations, Frederic Laloux og hans hold, som ViaDesign er en del af.
Se mere på theweek.ooo
Ræk endelig ud, hvis du er interesseret i at høre mere.