To create a movement
you have to be moved
indhold
3 sessions à 1,5 time inkl. 60 min dokumentarfilm og 30 min debrief:
-
Hvor slemt kan det blive?
Handler om hvordan klimaforandringer konkret vil påvirke dig og de mennesker, du holder af i de næste 10, 20 eller 30 år.
-
Er der håb?
Handler om at forstå, hvordan vi som menneskelighed har bragt os selv i denne situation, og hvad der skal til for at komme ud af den.
-
Hvad kan jeg gøre?
Handler om hvor og hvordan du helt konkret kan gøre noget, der samtidig kan berige dit liv med mening, energi og fællesskab.
ERIK LIND OLSEN
PARTNER & SUSTAINABILITY LEAD
VALCOM
”Det var en fantastisk oplevelse at være en del af The Week med Sune og Ida!
Én ting er at være professionelt involveret i bæredygtighedsdagsordenen - noget helt andet er at tage fat på det ubehagelige spørgsmål "hvad vil du gøre?" Godt procesdesign, og godt udført!"
mobilisering til bæredygtighed
Kom ud "klima-skabet" og bliv reelt mobiliseret til en bæredygtig forandring
– sammen med andre
ViaDesign tilbyder nu et helt nyt koncept til mobilisering mod bæredygtighed forandring. Konceptet hedder The Week og er baseret på indsigter fra nyeste samfundsvidenskab og hvordan sociale bevægelser opstår og får succes.
The Week har som prototype været afprøvet et hav af gange i meget forskellige kontekster verden over - fra små lokale grupper af venner og familie til store organisationer.
Vi har allerede faciliteret over 250 mennesker i grupper fra 5 til 70 gennem forløbet og deltagerne siger, at det har har været en dybt transformerende før-og-efter oplevelse, der har ledt til en markant ændring mod mere bæredygtighed i deres mindset og adfærd.
Konceptet går ud på at man som gruppe gennemfører man 3 episoder af en omhyggeligt gennemarbejdet dokumentar, der fører deltagerne igennem en transformerende, følelsesmæssig rejse sammen i løbet af en uge (deraf navnet The Week).
Efter hver episode engagerer gruppen sig i samtaler, der fører til begyndende ændringer i normer både individuelt og i gruppen og som endeligt resulterer i hver deltagers bud på konkrete klima-handlinger på forskellige niveauer.
Konceptet er udviklet af manden bag Reinventing Organizations, Frederic Laloux og hans hold, som ViaDesign er en del af.
Se mere på theweek.dk eller gå direkte til The Week's internationale hjemmeside theweek.ooo
Ræk endelig ud, hvis du er interesseret i at høre mere.